Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

R.A.Salvatore,Εξορία.

Αποσπάσματα από το βιβλίο του R.A.Salvatore,"The Legend of Drizzt,Exile":

"Φιλία.
Φιλία,η λέξη αυτή κατέληξε να σημαίνει πολύ διαφορετικά πράγματα ανάμεσα στις διάφορες φυλές και πολιτισμούς.Σε μερικές κοινωνίες,η φιλία γενικά υποστηρίζεται από το αμοιβαίο συμφέρον.Όσο επωφελούνται και τα δύο μέρη από την ένωση,παρέχει ασφάλεια.Αν η πίστη όμως δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των αρχών που διέπουν τη ζωή κάποιου,από τη στιγμή που ο ένας φίλος θα αρχίσει να πιστεύει ότι θα έχει περισσότερα να κερδίσει χωρίς τον άλλον,η ένωση θα τερματίζεται ταχύτατα.
   Λίγους φίλους είχα στη ζωή μου και,ακόμη και αν ζήσω χίλια χρόνια,υποψιάζομαι ότι αυτό δεν θα αλλάξει.Αυτό όμως ελάχιστα με θλίβει,μιας και όσοι με αποκάλεσαν φίλο τους ήταν πρόσωπα με σπουδαίο χαρακτήρα,που πλούτισαν την υπαρξή μου,της έδωσαν αξία.
   Άλλες κοινωνίες στηρίζονται στις δυνάμεις ολόκληρης της κοινότητας κι όχι στην παράνοια του εγωιστικού ατομικισμού.Έτσι,είναι πραγματικά μεγαλύτερες οι χαρές που μπορεί κανείς να μοιραστεί με τους άλλους."




"Φίλοι και εχθροί.
Να ζει κανείς ή να επιβιώνει;Μέχρι την ημέρα που βρέθηκα έξω από την πόλη,δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ τη σημασία αυτής της τόσο απλής ερώτησης.
   Φεύγοντας από την πόλη,πίστευα ότι το να επιβιώνω ήταν αρκετό,πίστευα ότι θα μπορούσα να μείνω πιστός στις αρχές μου και να είμαι ικανοποιημένος ακολουθώντας τη μοναδική πορεία που ανοιγόταν μπροστά μου.Η εναλλακτική λύση ήταν η βρομερή πραγματικότητα της πόλης και η συμβίωση με τις διεστραμμένες αρχές που καθοδηγούσαν το λαό μου.Αν αυτό λέγεται ζωή,πίστευα,τότε είναι σίγουρα προτιμότερο απλά να επιβιώνω.
   Κι όμως,αυτή η 'απλή επιβίωση' παραλίγο να με σκοτώσει.Χειρότερα ακόμα,παραλίγο να μου στερήσει όλα όσα θεωρούσα πολύτιμα.
   Μια άλλη φυλή μου έδειξε ένα διαφορετικό δρόμο.Η κοινωνία τους,δομημένη και γαλουχημένη στις αρχές της κοινωνικότητας και της ενότητας,αποδείχθηκε αυτό που πάντα ονειρευόμουν για τη πόλη μου.Εκείνοι δεν επιβίωναν απλά.Ζούσαν και γελούσαν κι εργάζονταν,τα κέρδη τα μοιράζονταν όλοι μαζί,όπως και τον πόνο από τις απώλειες,που ήταν αναπόφευκτες στον εχθρικό κόσμο.
   Η χαρά είναι μεγαλύτερη όταν την μοιράζεσαι με φίλους,ενώ η θλίψη μειώνεται όταν έχεις κάποιον να τη μοιραστείς.Έτσι είναι η ζωή."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου